A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Будинок дитячої творчості Лугинської селищної ради
Коростенського району Житомирської області

Освітня програма

Дата: 28.12.2023 15:00
Кількість переглядів: 32

Схвалено педагогічною радою                                                  Затверджено:

Будинку дитячої творчості                                                        Директор БДТ

Протокол №1 від 31.08.2023                                                     С.В. Ковальчук

 

Освітня  програма

 Будинку дитячої творчості

на 2023-2024 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лугини 2023

 І. Пояснювальна записка

 

  1. Загальні положення

Освітня програма закладу позашкільної освіти – це нормативний документ, який містить характеристику змісту позашкільної освіти, особливості організації освітнього процесу та освітню місію закладу позашкільної освіти. Освітня програма закладу позашкільної освіти розробляється на основі Типової освітньої програми закладу позашкільної освіти, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, іншими центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають заклади позашкільної освіти; схвалюється педагогічною радою закладу позашкільної освіти та затверджується керівником закладу.

Освітня програма вибудовується з урахуванням диференціації та індивідуалізації освітнього процесу, демократизації управління, створення умов для творчої діяльності адміністрації і педагогів закладу позашкільної освіти, збереження єдиного освітнього простору в регіоні, соціального захисту вихованців, учнів і слухачів, із забезпеченням їх права на доступність і якість позашкільної освіти, створення умов для безперервності освіти.

Освітня програма закладу позашкільної освіти є засобом забезпечення реальних умов для вибору індивідуальної траєкторії розвитку, гарантом досягнення обраних освітніх рівнів, технологічним засобом управління якістю позашкільної освіти. Освітня програма узгоджена із законам України «Про освіту» та «Про позашкільну освіту», Положенням про позашкільний навчальний заклад, Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11 серпня 2004 р. № 651 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2004 р. за № 1036/9635, Типовими навчальними планами для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 22.07.2008 № 676, освітніми запитами дітей та їх батьків.

 Метою освітнього процесу закладу позашкільної освіти є розвиток здібностей дітей та молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури і спорту, технічної та іншого виду творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої само- та/або професійної реалізації.

Основними завданнями є:

  •  формування суспільно-громадського досвіду особистості;
  • розвиток, стимулювання та реалізація її духовного й творчого потенціалу;
  • створення системи пошуку, розвитку і підтримки юних талантів і обдарувань для формування творчої та наукової еліти у різних галузях суспільного життя;
  • залучення до особистісно значущих соціокультурних цінностей, потреба у яких не забезпечується системою базової освіти;
  • задоволення її потреб у професійному самовизначенні;
  • забезпечення соціально-педагогічного захисту неповнолітніх та організації їх дозвілля;
  •  розвиток психофізичних ресурсів зміцнення здоров’я, підтримка високої працездатності протягом всього періоду навчання;

-  формування активної життєвої позиції, здорового способу життя.

 

2. Загальна характеристика освітнього процесу в закладі позашкільної освіти (принципи організації освітнього процесу, його форми тощо)

Головними принципами освітнього процесу є такі:

  • гуманізація, що визначає пріоритети завдань творчої самореалізації особистості, її виховання, створення умов для вияву обдарованості і талантів здобувачів освіти, формування гуманної особистості;  
  • єдність загальнолюдських і національних цінностей, що забезпечує у змісті освітнього процесу органічний зв’язок і духовну єдність української національної культури з культурою народів світу;
  • розвиток культури всіх національних меншин, що проживають на території України;
  • сприяє усвідомленню пріоритетності загальнолюдських цінностей над груповими;
  • визначає позашкільну освіту як важливий засіб національного розвитку й гармонізації національних і міжнаціональних відносин в Україні;                      
  • демократизація, що передбачає автономію закладів позашкільної освіти різних типів та форм власності у вирішенні основних питань змісту їх діяльності, розвитку різноманітних форм співробітництва та партнерства всіх учасників освітнього процесу;
  • науковість і системність, що полягає в забезпеченні оптимальних умов для інтегруючої функції освітніх процесів в умовах досягнення основної мети позашкільної освіти;                           
  • безперервність, наступність та інтеграція, що забезпечує єдність всіх ланок освіти, об’єднання зусиль закладів позашкільної освіти з іншими закладами та організаціями;
  • цілісність і наступність позашкільної освіти, спрямованої на поглиблення та конкретизацію освітнього процесу;
  • набуття освіти упродовж всього життя, за умови наступності та концентричності;             
  • багатоукладність і варіативність, що передбачає можливість широкого вибору змісту, форми і засобів позашкільної освіти, альтернативність у задоволенні духовних запитів здобувачів освіти, їх пізнавальних та інтелектуальних можливостей та інтересів, запровадження поліваріантності навчальних програм, поглиблення і розширення їх практичної сприятливості, референції та індивідуалізованого освітнього процесу;              
  • добровільність і доступність, що передбачає право вибору та доступності в забезпеченні потреб абсолютності у творчій самореалізації, духовному самовдосконаленні, здобутті додаткових знань, умінь та навичок, підготовки до активної професійної та громадської діяльності;                               
  • самостійність і активність особистості, що полягає у забезпеченні психолого-педагогічної атмосфери, яка сприяє виявленню, розвитку і реалізації здобувачами освіти пізнавальної самостійності, творчої активності, прояву обдарованості і таланту;            
  • практична спрямованість, що передбачає набуття здобувачами освіти певних умінь і навичок, орієнтацію на трудову діяльність у ринкових умовах, їх розширення та розвиток, а також впровадження в життя за умов інтеграції з наукою і виробництвом.

 Зміст освітнього процесу ґрунтується на засадах особистісного замовлення дітей і їх батьків. Ці замовлення постійно розвиваються, варіюються, в чому і простежується безперервна динамічність позашкільної освіти, її нестандартність та варіативність. Освітній процес в Будинку дитячої творчості здійснюється за напрямами: еколого-натуралістичний, художньо-естетичний, науково-технічний, гуманітарний, музичний, дослідницько-експериментальний, історично-краєзнавчий. Організаційні форми занять в БДТ: групові та індивідуальні заняття.

Форми і методи навчання. Характерними рисами освітнього процесу Будинку дитячої творчості є створення умов для вільного вибору кожною дитиною напряму і виду діяльності, профілю, програми і часу її засвоєння, педагога; різноманіття видів діяльності, що задовольняє  найрізноманітніші інтереси, схильності  і потреби учня.

         Сучасна педагогіка стає гнучкішою і дає батькам і педагогам змогу використовувати величезну кількість різноманітної методики навчання. У своїй роботі вчителі можуть вибрати будь-яку, головне, щоб вона була ефективна і не шкодила дитині. Найпопулярнішим та найбільш розповсюдженим методом навчання, який застосовують керівники гуртків на гурткових заняттях є метод евристичного навчання. Евристичні заняття передбачають виконання завдань учнями спрямованих на їхню творчість. Форми занять евристичного методу:

  • інтерактивні форми навчання;
  • творчі роботи;
  • занурення;
  • метод символічного бачення;
  • метод мозковий штурм.

Особистісно орієнтоване навчання  надає кожному учневі можливість реалізувати себе в пізнавальній та інших видах діяльності. Основні методи особистісно орієнтованого навчання, які використовують вчителі на гурткових заняттях:

  • метод організації пізнавальної  діяльності;
  • метод організації практичної діяльності учнів;
  • метод організації творчо-пошукової діяльності;
  • метод організації ціннісно-смислової діяльності учнів.

Використовуємо елементи технології колективного навчання, які дають змогу обирати ефективні методи і форми організації освітнього процесу для заохочення дітей до активної громадянської позиції, поваги цінностей, успадкованих демократичним способом життя.

Щоб робота на гуртковому занятті була ефективною, викликала інтерес, бажання вчитися вчителі використовують словесні методи навчання, такі  як розповідь, бесіда, пояснення, інструктаж, самостійна робота з літературою.

Наочні методи навчання. Особливість цих методів навчання полягає у використанні зображень предметів і явищ, конкретних образів, які безпосередньо сприймають вихованці. До таких методів належать: ілюстрація, використання навчального відео, самостійні спостереження.

Практичні методи навчання. До них належать практичні, графічні, дослідні роботи.

Методи стимулювання і мотивування навчання. До них належать методи формування пізнавальних інтересів та методи стимулювання обов’язку і відповідальності в навчанні. Пізнавальні інтереси піддаються стимулюванню різноманітними методами:

  • метод пізнавальних ігор
  • метод навчальної дискусії
  • метод рольова гра, ділова гра
  • метод гра термінологічне доміно

Гурткова робота в Будинку дитячої творчості базується на заохоченні та стимулюванні дітей до обраного виду діяльності, а також формуванню в них стійкого інтересу до творчості і потреби у творчій самореалізації, і саме інноваційні методи сприяють розвитку цих процесів. На гурткових заняттях вчителі використовують такі інновації,  як :

  • нестандартні гурткові заняття
  • індивідуальна робота
  • проблемне навчання
  • метод проектів
  • «Дерево рішень»
  • «Думай та слухай»
  • дискусія

Активізують пізнавальний інтерес на гуртковому занятті різні форми ігрової діяльності.

Для учнів з творчим рівнем пізнавальної діяльності практикуємо завдання дослідницького характеру, які вимагають самостійного пошуку, здобуття інформації із власних спостережень та здобутих знань.

Методи в освітньому процесі виконують навчальну, розвиваючу, виховну і стимулюючу функції.

         

3. Структура навчального плану на 2023 - 2024 н.р.

Навчальні заняття починаються з 1 вересня 2023 року.

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою: І семестр - з 1 вересня по 29 грудня 2023 року, ІІ семестр - з 15 січня по 31 травня 2024 року.

Орієнтовні терміни канікул

Тривалість канікул у закладах освіти протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів. П. 4 ст. 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту»

осінні - з 23 жовтня по 29 жовтня 2023 року;

зимові- з 30 грудня 2023 року по 14 січня 2024 року;

весняні- з 25 березня по 31 березня 2024 року;

літні канікули - з дня закінчення навчального року до 31 серпня 2024 року.

Додаткові тижневі канікули для учнів 1-х класів:з 19 по 25 лютого 2024 року.

Останній дзвоник: 31 травня 2024 року.

У канікулярні, вихідні та святкові дні БДТ може працює  за окремим планом затвердженим директором.

Тривалість одного заняття та періодичність занять гуртка визначається навчальними планами та програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить:

>       Віком від 6р. до 7р. - 35 хв.;

>       Віком від 7р. до 18р. - 45 хв.

Заняття гуртків початкового рівня навчання проводиться по 2 уроки (заняття) кожне, при цьому періодичність визначається програмою гуртка і становить, як правило, 2 р. на тиждень.

Заняття гуртків основного рівня навчання проводиться по 2 - 3 уроки (заняття) кожне, при цьому періодичність визначається програмою гуртка і становить 2 – З р. на тиждень.

Між заняттями (уроками) встановлюються перерви по 10-15 хв. які є робочим часом керівника гуртка.

 

4. Кадрове забезпечення

 Освітній процес здійснюється 19 педагогами. Серед них: 7 основних та 12 сумісників, 1 має звання «керівник гуртка – методист», 17  педагогів мають вищу освіту.

 

5. Матеріально-технічне забезпечення

Матеріально-технічне забезпечення відповідає сучасним вимогам до організації освітнього процесу в закладі позашкільної освіти. Заклад позашкільної освіти розташований в цегляному, 1 поверховому приміщенні, загальною площею 500 кв.м., має: обладнані навчальні кабінети; кабінет директора; актова зала; внутрішній санвузол; підключена мережа інтернет.

 

6. Вимоги до вихованців. Приймання до гуртків Будинку дитячої творчості здійснюється протягом року за бажанням вихованців і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють. Зараховуються учні віком від 6 до 18 років.

 

7. Форми контролю (конкретно). Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку в освітньому процесі з урахуванням результативності їх участі в організаційно-масових заходах (конкурсах, змаганнях, фестивалях, виставках, концертах тощо).

 

8. Корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами. Корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами наводиться, якщо навчальна програма передбачає участь осіб з особливими освітніми потребами у її засвоєнні та створенні спеціальних умов для них. Корекційно-розвитковий складник визначають керівники гуртків з урахуванням особливостей вихованців з особливими освітніми потребами:

 - наявність чи відсутність обмежень для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами;

- необхідність специфічного обладнання (за необхідності) та його перелік;

 - перелік спеціальних завдань для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами (за необхідності).

 

9. Управління освітнім процесом. В управлінні освітнім процесом беруть участь директор БДТ, керівники гуртків. Кожен елемент системи позашкільного виховання взаємодіє з іншими елементами системи і має свої функціональні призначення. Погодження діяльності відбувається через розподіл функціональних обов'язків та прав співробітників.

Управління освітнім процесом орієнтовано на формування здібностей до самоуправління всіх учасників педагогічного процесу; гуманітарний характер управління, що передбачає залучення до аналізу ситуації, постановку проблеми, ухвалення управлінських рішень всіх суб'єктів освітнього процесу, використання аналітичних для рефлексії і експертних процедур в управлінні.

Адміністративне управління здійснює директор БДТ. Основною функцією директора є координація діяльності всіх учасників освітньо-виховного процесу через педагогічну раду, інноваційну діяльність. В управлінні інноваційними процесами застосовуються нові принципи управління й створення при цьому відповідних умов для:

- постійної реалізації освітніх нововведень;

- надання конкурентоспроможних освітніх послуг;

- здійснення оперативного інформаційного зв’язку з усіма учасниками освітнього процесу;

- допрофесійна підготовка вихованців, їх адаптованість до швидко змінюваних вимог суспільства.

Управління інноваційною діяльністю неможливе без управління самоосвітньою діяльністю педагога закладу позашкільної освіти, яке має чітко окреслені завдання:

- створення педагогу умов для інтелектуального, соціального й духовного розвитку, самореалізації;

- досягнення оптимальної реалізації впливу самоосвіти на розвиток особистості керівника гуртка;

- забезпечення максимальної мобілізації психічних ресурсів особистості з метою її самореалізації

 

10. Очікуваний результат (ключові компетентності здобувачів освіти, їх коротка характеристика).

Пізнавальні компетентності передбачають оволодіння поняттями та знаннями з різних галузей знань; основ характеристики явищ і процесів суспільного життя; набуття знань морально-психологічних якостей, способів організації змістовного дозвілля.

Практичні компетентності передбачають формування різноманітних техніко-технологічних вмінь і навичок, здатності реалізовувати та захищати свої права, орієнтуватися в соціальних відносинах, встановлювати зв’язки між подіями і явищами, формулювати, висловлювати та доводити власну думку, позицію.

 Творчі компетентності передбачають набуття досвіду власної творчої діяльності з різних галузей знань, розв’язання творчих завдань, здатності проявляти творчу ініціативу; розвиток дослідницьких здібностей, системного, просторового та логічного мислення, уяви, фантазії; потреби у творчій самореалізації та духовному вдосконаленні.

Соціальні компетентності орієнтовані на досягнення високого рівня освіченості та вихованості; емоційний, фізичний, інтелектуальний розвиток; формування позитивних особистісних якостей (самостійність, наполегливість, працьовитість тощо), ціннісного ставлення до себе та інших, вміння працювати в колективі; розвиток здатності до професійного самовизначення; творчого становлення; формування громадянської поведінки, патріотизму.

 

ІІ. Навчальний план

 

Характеристика структури навчального плану. В БДТ здійснюється комплексне  навчання учнівської молоді віком від 6 до 18 років в гуртках за інтересами з урахуванням рівнів класифікації (початковий, основний).

Структура навчального плану спрямована на забезпечення індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я з використанням різних організаційних форм роботи: заняття, гурткова робота, лекція, індивідуальне заняття, семінар, змагання, навчально - тренувальне заняття, екскурсія, практична робота.

Гурток Будинку дитячої творчості - це об'єднання здобувачів освіти відповідно до їх нахилів, здібностей, інтересів до конкретного виду діяльності з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я.

Група в БДТ є складовою частиною кожного гуртка, яка формується з здобувачів освіти відповідних років навчання початкового, основного рівнів.

Кількість дітей в навчальних групах гуртків БДТ становить:

>  Гуртки початкового рівня - 10 - 15 осіб;

>  Гуртки основного рівня  - 10 - 15 осіб;

>  Гуртки індивідуального навчання - до 5 осіб.

Початковий рівень - складається фундамент базових знань і умінь ви-хованців, учнів, слухачів, в об’ємі вимог закладу позашкільної освіти. Він виконує функцію допрофесійної (загальної, профорієнтаційної) підготовки вихованців, учнів, слухачів, виявлення здібностей та обдарувань, прищеплення інтересів до творчої діяльності вихованців. Допомагає подолати дітям перші спроби власної творчої діяльності, опанувати певні системи початкових знань, вмінь і навичок. Кількість годин на тиждень в гуртках початкового рівня 4 - 6 год., І року навчання (144 - 216 год. на рік) та 4 - 6 год. в гуртку II року навчання (144 - 216 год. на рік).

Основний рівень - етап спеціалізації та поглиблення знань за напрямками навчання спрямований на здійснення профільної підготовки здобувачів освіти і опанування професії (спеціальності), що дає можливість диференційованого освітнього процесу, який передбачає врахування всіх аспектів освітніх потреб, нахилів до здібності гуртківців і створення умов для навчання відповідно до певного професійного самовизначення та забезпечується за рахунок спеціалізованих програм навчання закладів позашкільної освіти, індивідуальних програм і проектів, затверджених у встановленому порядку, розвивають інтереси вихованців, дають їм знання та навички.

Здобувачі освіти, які виявляють стійкі інтереси та здібності до конкретної творчої діяльності мають право бути зарахованими до гуртків основного рівня навчання.                                                                                                 Кількість годин на тиждень в гуртках основного рівня БДТ становить 4 - 6 год., в гуртку І року навчання (144 - 216 год. на рік) та 4 - 6 год. в гуртку наступних років навчання (144 - 216 год. на рік).

При формуванні робочого навчального плану враховано вимоги законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2001 р. № 433, Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11 серпня 2004 р. № 651 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2004 р. № 1036/9635.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Напрямок діяльн.

Кількість гуртків

 

Кількість груп

 

 

       Назва гуртка

Рівні та роки навчання

Кількість груп

Кіл-ть годин в тиждень

Всього годин за рік

 

Художньо – естетичний

1

 

3

 

 

Сучасна хореографія

 

 

Основний рівень

1 рік навчання

Основний рівень

1 рік навчання

Основний рівень

4 рік навчання

 

1

 

1

 

1

(14)

4

 

4

 

6

 

(504)

144

 

216

 

216

1

1

Театральне мистецтво

 

 

Початковий рівень

1 рік навчання

1

4

144

1

1

Фольклорно - літературний

«Берегиня»

Початковий рівень

1 рік навчання

1

4

144

1

1

Народні ремесла України

Основний рівень

2 рік навчання

1

6

216

1

1

Декоративно-ужиткове мистецтво

 

Початковий рівень

1 рік навчання

Початковий рівень

1 рік навчання

 

1

 

 

1

(8)

4

 

 

4

    (432)

144

 

 

144

1

2

 

Вокально-естрадний спів

 

 

Основний  рівень

1 рік навчання

Основний  рівень

1 рік навчання

 

1

 

1

(9)

4

 

5

)

    (324)

144

 

180

1

3

 

Образотворче мистецтво

 

 

 

Початковий рівень

1 рік навчання

Основний рівень

1 рік навчання Основний рівень

4 рік навчання

 

1

 

 

1

 

1

 

 

(16)

4

 

 

6

 

6

6

(576)

144

 

 

216

 

216

1

1

Писанкарство

 

    Основний рівень

1 рік навчання

1

6

216

Науково- технічний

1

2

Виготовлення іграшок сувенірів

 

Основний рівень

  3 рік навчання

Основний рівень

  3 рік навчання

 

1

 

1

(10)

4

 

6

(360)

144

 

216

1

2

Дизайн одягу

(крій та шиття)

 

 

Основний рівень

  1. 3 рік навчання

Основний рівень

  1.    3 рік навчання

 

1

 

1

(8)

4

 

4

(288)

144

 

144

1

3

 

Бісерне рукоділля

 

Початковий рівень

1 рік навчання

Початковий рівень

1 рік навчання Початковий рівень

1 рік навчання

 

1

 

1

 

1

(12)

4

 

4

 

4

(432)

144

 

144

 

144

1

1

Гаптування

шовковими

стрічками

Основний рівень

1 рік навчання

1

6

216

1

2

     Геометричне моделювання

Основний рівень

2 рік навчання

1

4

144

       Дослідницько - експериментальний

1

1

Пізнаємо

рідний край

Основний рівень

1 рік навчання

1

4

144

1

1

 Школа юного науковця

Початковий рівень

1 рік навчання

1

4

144

1

1

Вивчаєм англійську

 

Початковий рівень

1 рік навчання

1

4

144

1

1

Програмування і робототехніка

 

Початковий рівень

1 рік навчання

1

4

1   144

1

1

Світ технологій майбутнього для початківців

Початковий рівень

1 рік навчання

1

4

144

1

1

Фольклористика

Початковий рівень

1 рік навчання

1

4

144

      Історично-краєзнавчий  

 

1  1

111

Історичне  краєзнавство

 

Основний рівень

1 рік навчання

 

     1

     4

    144

      Еколого – натуралістичний

1

 1

Флористика і живопис

Основний рівень

3 рік навчання

1

6

216

1

 1

Юні дослідники біорізноманіття

Основний рівень

1 рік навчання

1

4

144

1

 1

Медицина

Початковий рівень

1 рік навчання

1

4

144

Соціально-реабілітаційний

1

1

Європейський

клуб

Основний рівень

1 рік навчання

1

4

144

Гуманітарний

1

1

Основи

Медіаграмотності

Початковий рівень

1 рік навчання

1

4

144

 

 

 

  ІІІ. Навчальні програми (відповідно до навчального плану)

 

Перелік навчальних програм :

Назва програми

Автор(автори)

Ким і коли схвалено

1

Вокально-естрадний спів

Коржук О.Ф.

Авторська навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напрямку  вокального профілю «Вокально-естрадний спів» (4 роки навчання).

 

2.

«Образотворче мистецтво»

(автори Міщенко В. П., Панченко Н .В.)

«Схвалено науково-методичною комісією з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол №3 від 29.12.2015)

3.

«Народні ремесла України»

(автори: Н. В. Кіріченко, А. В. Корнієнко)

«Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України №3 від 29.12.2015 року)

4.

Бісерне рукоділля

Загальна редакція Шкура Г.А., Биковський Т.В., канд. пед. наук, доцент.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист від 08.04.2016 р. № 1/11-4658)

 

5.

Гаптування шовковими стрічками

Гарбар Н. В.

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН України від 11.11.2015 року №1/11-16380)

6.

Пізнаємо рідний край

Пронтенко О. С.

 «Схвалено науково-методичною комісією з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол №3 від 29.12.2015).

7.

Юні дослідники біорізноманіття

Рассоха В.В.

«Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (лист ІМЗО від 27.03.2019 № 22.1/12-Г-142; протокол засідання науково-методичної комісії з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти МОН від 15.03.2019 № 1)

8.

Декоративно-ужиткове мистецтво

Корнієнко А. В.

Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму «Декоративно - ужиткове мистецтво» Початковий рівень, один рік навчання «Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання науково-методичної комісії з позашкільної освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України № 3 від 13.09.2019 року; лист ІМЗО від 27.09.2019 № 22.1/12-Г-964)  

9.

Фольклорно-літературного гуртка «Берегиня»

О.Д. Атаманчук

Рекомендовано науково-методичною радою районного методичного кабінету відділу освіти, культури,  молоді та спорту Лугинської селищної ради

Протокол №2 від 27.12.2017 р.

10.

Виготовлення іграшок сувенірів

Збірник програм з позашкільної освіти, заг.ред. Г.А. Шкура, Т.В.Биковський, канд.пед.наук

Рекомендовано МОН лист № 111-111-4658 від 08.04. 2016 р.

11.

 

Європейський клуб

Арутюнян О. С.

Лист ІМЗО від 27.03.2019 №22.1/12-Г-143, протокол засідання НМР МОН від 15.03.2019 №1

12.

Дизайн одягу

Меркулова О. М.

Схвалено науково-методичною комісією з позашкільної освіти науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол №3 від 29.12.2015)

13

 

Фольклористика

Віннічук А. П.

 «Схвалено для використання в позашкільних навчальних закладах»

(протокол засідання науково-методичної комісії з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти МОН України, протокол No 3 від 22.12.2017)

14.

Історичне краєзнавство

Скриль І. А.

Рекомендовано Міністерством освіти України» (лист МОН України від 14.07.2017  № 1/11-7083

15.

Програма сучасного танцю

Загальна редакція

Шкура Г.А., Биковський Т.В., канд. пед. наук, доцент

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист від 08.04.2016 р. № 1/11-4657)

16

Навчальна програма для учнів 8 (9) класів «Основи медіаграмотності»

Автори програми: Оксана Волошенюк, Павло Коваленко.

Рекомендовано МОН  України №1/11 – 9777 від 27.09.2017

17

Медицина

Церковняк Л.С.

Рекомендовано науково-методичною радою

Національного центру «Мала академія наук України»

(протокол No 3 від 27 серпня 2021 р.)

18

Вивчаємо англійську

Вялкова Н.В.

Затверджена управлінням освіти й науки Бердичівською міською радою

19

Школа юного науковця

Янцева Н. В.

Рекомендовано науковометодичною радою

Національного центру «Мала академія наук України»

(протокол № 3 від 27 серпня 2021 р.)

20

Світ технологій майбутнього для початківців

Щекотіхін В.В.

Затверджено УО Ніжин.

21

Програмування і робототехніка

Д.С. Оніщенко

Рекомендовано науковометодичною радою

Національного центру «Мала академія наук України»

(протокол № 3 від 27 серпня 2021 р.)

22

Геометричне моделювання

З. М. Степанишин,

З. Л. Богдан,

Л. А. Дейдиш

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», лист МОН від 07.10.2019 № 1/11-8872

23

Театральне

мистецтво

Загальна редакція

Шкура Г. А., Пасхалова Л. О.

«Схвалено педагогічною радою

Українського державного центру позашкільної освіти»,

протокол № 4 від «25» серпня 2021 року

 

24

Писанкарство

Загальна редакція

Шкура Г.А., Биковський Т.В., канд. пед. наук, доцент

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

(лист від 08.04.2016 р. № 1/11-4658)

25

Флористика і живопис

Загальна редакція

Шкура Г.А., Биковський Т.В., канд. пед. наук, доцент

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

(лист від 08.04.2016 р. № 1/11-4658)

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень